Odżywianie regularne, czyli?

Wiadomo, że podstawą prawidłowego odżywiania jest regularne zasilanie organizmu w energię. I to w odpowiednich dawkach. Co zatem zrobić by wprowadzić to do naszego życia?

Po pierwsze warto ustalić (najlepiej w porozumieniu z dietetykiem) stałą liczbę posiłków w ciągu dnia. I potem starać się tego trzymać.

Po drugie warto by każdy posiłek był spożywany mniej więcej o tej samej porze (i by odstępy między nimi były równe). Nasz organizm cieszy się, gdy otrzymuje to czego pragnął zawsze na czas 🙂.

Po trzecie warto by każdy posiłek miał podobną kaloryczność*. Wiadomo, że każdy z nas ma swoje ulubione zestawy posiłków. Dzięki temu, że kaloryczność każdego zestawu będzie zbliżona, będziemy mogli je swobodnie dobierać wedle wskazań apetytu.

Przykładowa rozpiska:

3 posiłki dziennie

Śniadanie – 9:00; 700 kcal

Obiad – 14:00; 700 kcal

Kolacja** – 19:00; 700 kcal

*Odpowiednią kaloryczność zestawów można bardzo łatwo ustalić przy pomocy Programu DrDietman.

**Kolację warto spożyć na max 2-3 godziny przed snem.